SEO copywriting

SEO copywriting is een essentieel onderdeel van jouw SEO strategie. Wil je hoger in de Google zoekmachine komen, maar weet je niet hoe je optimale content schrijft die Google begrijpt? Dan is het verstandig om je te verdiepen in SEO copywriting. Door een correcte verhouding van de juiste woorden te gebruiken, zul je jouw concurrenten voorbij streven in de zoekmachines. Search Engine Optimization (SEO), bestaat uit een combinatie van strategieën en technieken met als gezamenlijk doel een hogere positie in de zoekmachines te behalen. Zoekmachines kijken onder andere naar zoekwoorden en zoektermen. Hierdoor kan Google de context beter begrijpen. De on-page teksten zijn onlosmakelijk verbonden met een succesvolle SEO strategie. Ons team van ervaren SEO copywriter experts wil jou graag helpen om die nummer één positie in Google binnen te hengelen!

    ADVIES OP MAAT

    Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

    Wat is SEO copywriting?

    SEO copywriting is het schrijven van teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Het is een schrijfwijze waarbij er leesbare en overtuigende content gecreëerd wordt. Op deze manier ontstaan er teksten van hoge kwaliteit voor de bezoekers van je website. Tegelijkertijd speel je in op relevante zoektermen, waarbij je hoger rankt in de zoekresultaten. Het is een breed begrip en het duidt dan ook op vele soorten tekstcreatie. De letterlijke vertaling van copywriting is tekstschrijven en in grote lijnen komt het daar ook op neer.

    Waarom is SEO copywriting belangrijk?

    SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Met copywriting wordt het schrijven van teksten bedoeld. Door teksten te schrijven die gericht zijn op SEO, is de pagina beter vindbaar in zoekmachines. Het is belangrijk dat bepaalde zoektermen op jouw website te vinden zijn, wanneer je wilt dat jouw website in Google gevonden wordt op deze zoektermen. Om op een specifiek zoekwoord gevonden te worden, kun je voor dit zoekwoord een tekst schrijven en deze als nieuwe pagina toe voegen aan je website. Ook kun je de content op bestaande pagina’s herschrijven, waardoor bestaande zoekwoorden hoger gaan ranken in Google.

    Content als onderdeel van een SEO Strategie

    Een goede positie in Google is veel waard. Drie aspecten zijn belangrijk voor die goede positie. Namelijk een technisch goede website, linkbuilding om de autoriteit van je website op te bouwen en goede SEO content. Een SEO tekstschrijver helpt je met het onderdeel SEO content. De copywriter voorziet je website van teksten die goed opgepikt worden door Google. Potentiële klanten komen zo jouw aanbod tegen op de zoekresultatenpagina (SERP) van Google. Hoe hoger je in de SERP’s terecht komt, hoe groter de kans dat een potentiële klant uiteindelijk op je website komt.

    Voordelen van het schrijven van teksten voor SEO zijn dus dat de pagina beter scoort in Google, potentiële klanten je eerder vinden en dat lezers geïnformeerd worden. Om het gemakkelijker te maken zetten we de belangrijkste voordelen voor je op een rij:

    icon-check

    Meer bezoekers op je website

    icon-check

    Verbeterde klantervaring

    icon-check

    Verbeterde merkzichtbaarheid

    icon-check

    Grotere ROI

    icon-check

    Meer leads en conversies

    icon-check

    Verbeterde bruikbaarheid van de website

    SEO copywriting uitbesteden of zelf doen?

    Wanneer je SEO copywriting zelf onder handen neemt, kan het snel voorkomen dat je een site hebt die niet geoptimaliseerd is voor de zoekmachines. Dit betekent dat jouw website nooit het verkeer krijgt wat het verdient. Content voor SEO schrijven kan gezien worden als een moeilijke en tijdrovende klus. Ten eerste, moeten copywriters begrijpen wat de basisprincipes van zoekmachineoptimalisatie (SEO) zijn en hoe de zoekmachines werken. Ook, moeten zij bekend zijn met specifieke regels voor diverse websites, evenals de doelen van hun klanten als het gaat om een hoge positie in de zoekresultaten van Google. Ten tweede, kan SEO een tijdrovend proces zijn, wat constante aandacht vereist. Ook, komt technische SEO om de hoek kijken. De technische aspecten van het schrijven van teksten voor SEO zijn vaak vreemd terrein voor mensen die hier weinig kennis en ervaring mee hebben.

    Een doorlopend proces

    SEO schrijven is een continu proces van continue verbeteringen. Éen stuk tekst schrijven en geweldige resultaten verwachten? Zo werkt het helaas niet. De inhoud van de tekst dient voortdurend vanuit verschillende perspectieven bekeken te worden. Dit, terwijl je de prestaties in de loop van de tijd volgt, zodat je weet waar verbeteringen moeten worden aangebracht.
    Wanneer je ervoor kiest om copywriting uit te besteden, krijg je een team van getalenteerde schrijvers die gespecialiseerd zijn in jouw branche en die relevante teksten schrijven voor jouw doelgroep en doelen. Het uitbesteden van SEO teksten schrijven kan jou en jouw team tijd besparen, wat beter gebruikt kan worden voor urgentere taken voor de dagelijkste bedrijfsvoering.

    SEO tekstschrijver of SEO copywriter?

    Veel mensen vragen zich af of er een verschil is tussen een SEO tekstschrijver en een SEO copywriter. Hoewel er vaak een verschil is tussen een gewone tekstschrijver en een copywriter is dit hier niet het geval. Ook een SEO tekstschrijver schrijft teksten die geoptimaliseerd zijn voor een zoekmachine. Het verschil in de termen zit dus in de voorkeur van de desbetreffende schrijver.

    Het proces van SEO copywriting

    Hoe gaat SEO copywriting nu precies in z’n werk? De volgende stappen zullen genomen worden:

    1

    Stap 1: Het vaststellen van een tone of voice en communiceren in een uniforme huisstijl. Jouw teksten worden geschreven naar jouw wens, met een informerend, commercieel en/of inhoudelijk karakter.

    2

    Stap 2: Er wordt een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Aan de hand van deze analyse wordt de intentie van jouw doelgroep bepaald, wanneer zij bepaalde zoekwoorden en zoektermen opzoeken in Google. Zodoende, wordt er bepaald of een blog of landingspagina de beste optie is.

    3

    Stap 3: Het zoekwoorden onderzoek zal onthullen over welke zoekwoorden relevante content kan worden geschreven. Er wordt vooral gekeken naar keywords met veel zoekvolume en weinig concurrentie. Aan de hand hiervan zal er een contentplanning worden opgesteld en worden er vervolgens teksten geschreven die hoog in Google scoren.

    4

    Stap 4: Er zal gekeken worden naar de content van concurrenten door middel van een concurrentie analyse. Er wordt gekeken naar concurrenten die in de top tien van zoekmachines te vinden zijn. De vraag die hierbij gesteld wordt is: waarom geeft Google hen een hogere positie?

    Wil je een gesprek met één van onze SEO copywriting experts?

    SEO copywriting gesprek aanvragen

    experts-seo-uitbesteden

    Zoekwoordenonderzoek

    Wil je content optimaliseren? Dan is een zoekwoordenonderzoek noodzakelijk. Met zo’n onderzoek weet je exact met welke woorden gebruikers zoeken en voeg je extra waarde toe aan je content op de website. Hiermee leg je de basis voor het optimaliseren van content voor SEO.

    Bij SEO schrijven verwerk je zoekwoorden strategisch in de tekst. Op deze manier geef je de zoekmachines signalen dat jouw tekst precies gaat over de woorden waar een potentiële bezoeker mee zoekt. Zo sluiten vraag en aanbod zo goed mogelijk op elkaar aan.

    icon-nieuwswaarde

    SEO copywriting: wat kost dat?

    Hoger komen in de zoekresultaten van Google en het verkrijgen van meer websiteverkeer is niet altijd even makkelijk. Ook niet wanneer je besluit content voor SEO uit te besteden. Content schrijven voor SEO is namelijk een continu proces met continue verbeteringen. Daarom is er geen exact antwoord op de vraag: Wat kost SEO copywriting?

    Het schrijven van content is maatwerk en daarom zullen de kosten verschillen per klant en soms zelfs per pagina. Zo kan het zijn dat je net een nieuwe website live hebt staan en nieuwe pagina’s wilt gaan aanmaken. Dit zal net wat meer werk en tijd kosten dan het optimaliseren van al bestaande landingspagina’s. In samenspraak met de klant zullen wij daarom ook een passende content planning maken. Hierin geven wij onder andere advies over de belangrijkste pagina’s en eventuele extra optimalisaties.

    Copywriting uitbesteden bij Seeders

    Op deze pagina heb je kunnen lezen dat SEO copywriting een belangrijk onderdeel is van de SEO strategie. Een hogere positie in Google, meer bezoekers op je website en een verbeterde merkzichtbaarheid is iets waar veel ondernemingen naar streven. Echter, kan dit lastig zijn bij gebrek aan kennis en ervaring.

    Bij Seeders begrijpen wij dit volledig en willen wij jou graag helpen. Onze copywriters hebben jarenlange ervaring met het creëren van krachtige en relevante content. Met behulp van een zoekwoordenonderzoek en kijkend naar de zoekintentie weten onze specialisten precies welke zoektermen relevant zijn voor jouw branche. Vervolgens verwerken wij deze termen op een strategische manier uit in de content. Op deze manier ontstaan er relevante teksten die volledig geoptimaliseerd zijn voor jouw vindbaarheid in de zoekmachine. Deze vorm van content vormt vaak de basis voor een volledig uitgewerkte SEO strategie.

    Bij Seeders kun je rekenen op transparantie. Wij willen dat onze klanten begrijpen wat we precies voor ze doen. Wij zullen er daarom alles aan doen dat jij als klant exact weet wat er gebeurt. Wij leveren een product van topkwaliteit, zonder uitzonderingen. Zin om aan de slag te gaan? Wij wel!