Succescase: PR Linkbuilding strategie – Ajax in de Champions League

Rond de tijd van de halve finales van de Champions League begonnen we ons wat af te vragen: wat voor impact zou zo’n internationaal toernooi nou hebben op het zoekverkeer rondom Ajax? Wat bleek: wij waren niet de enige die Ajax een interessant onderwerp vonden, want het onderzoek en bijgaand persbericht gingen als een lopend vuurtje door de media. Bekijk hier de resultaten van ons onderzoek en de infographic en lees vooral verder om te weten te komen wat dit voor ons heeft gedaan.

Wat het opleverde

Het idee van deze tactiek was uiteraard om een goede hoeveelheid traffic te genereren en de naamsbekendheid van ons merk te boosten. Onze strategie bleek een succes: al gauw werd ons persbericht door verschillende media-outlets opgepikt, niet alleen door de sport media, maar ook vooraanstaande marketing platforms als Adformatie brachten ons onderzoek onder de aandacht.

Natuurlijk is het mooi dat media-outlets ons bericht op pikten, maar wat nog veel mooier is de verkeerstoename die we op onze eigen website zagen. Na de publicatie van ons persbericht signaleerden we in de daaropvolgende dagen een toename van wel 68% in sitebezoekers. Een geweldig resultaat dus, gerealiseerd door middel van het creëeren van meerwaarde voor alle betrokken partijen. PR linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode van linkbuiliding.

Lijst met te traceren plaatsingen

  1. https://www.dutchcowboys.nl/search/succes-in-de-champions-league-niet-eerder-was-ajax-online-zo-populair
  2. https://nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Seeders-Ajax-online-nog-nooit-eerder-zo-populair/
  3. https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/populariteit-ajax-stijgt-naar-ongekende-hoogte-succes-champions-league/
  4. https://www.adformatie.nl/media/ajax-scoort-record-met-aantal-zoekopdrachten-wereldwijd
  5. https://www.elfvoetbal.nl/article/275954/Ajax-online-nog-nit-eerder-zo-populair
  6. https://www.nsp.nl/1825-ajax-scoort-miljoenen-views-.html
Laatste berichten van seeders (alles zien)