Succescase: Toppositie voor ‘sim only vergelijken’

“De aanhouder wint.” Dit geldt ook zeker voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) en dat blijkt wel weer uit deze case. Sinds februari verzorgen wij de SEO voor losabonnement.nl met als belangrijkste woordencombinatie: ‘sim only vergelijken.’

Toen wij begonnen met de internetmarketingactiviteiten voor losabonnement.nl stonden zij op positie 8 in Google op het woord ‘sim only vergelijken.’ Enige tijd hierna was er een daling zichtbaar. We zakten af naar positie 9.

 

“WAT ZEG JE? EEN DALING? DAT IS NIET GOED!”

Rustig maar, wij schrikken daar niet van. Gelukkig weten wij inmiddels dat een daling nadat je net begint met online marketing inspanningen niet ongewoon is. Zeker niet als de website al langer bestaat.
Daar is ook een reden voor: Google heeft een ‘geheim recept’ als het erop aankomt hoe je een hoge positie behaalt. Als je direct zou stijgen nadat je een verandering hebt doorgevoerd, zou het wel heel transparant worden. Google heeft daar natuurlijk over nagedacht. Dus even wegzakken is ons niet vreemd!

Naast advies over het optimaliseren van de website voor zoekmachines, hebben wij ons vooral gefocust op een linkcampagne.

 

“NA 8 MAANDEN WAREN DE EERSTE RESULTATEN VAN ONZE INSPANNINGEN ZICHTBAAR.”

Nou ja, niet helemaal waar, want op alle andere woorden behalve ‘sim only vergelijken’ was Los-Abonnement.nl al eerder flink gestegen. Zo zijn zij met de woordencombinatie ‘simpel sim only’ 13 plekken gestegen en met de woordencombinatie ‘t-mobile sim only’ maar liefst 27 plekken.
Echter, op de belangrijkste woordencombinatie begonnen zij inderdaad pas na 8 maanden te stijgen.
In oktober stegen we namelijk van positie 9 naar positie 7.

 

“SINDS DECEMBER STAAT DE WEBSITE OP POSITIE 2.”

Sinds december 2016 staat onze klant op de tweede positie. Een fantastisch resultaat. We gaan nog voor een nummer 1 positie, maar wij zijn ook eerlijk in wat wij denken dat haalbaar is. Een nummer 1 positie zal lastig worden voor deze woordencombinatie gezien simonly.nl op positie 1 staat. Ons streven voor 2017 is dan ook het vasthouden van de tweede positie en vooral met andere woordencombinaties nóg betere posities zien te krijgen. En wie weet… toch nog die eerste positie behalen. Want niemand weet exact wat Google doet.

 

Zie hieronder een grafiek van de Google posities van februari 2016 t/m december 2016: