Social advertising

Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Maar liefst 96% van alle Nederlanders maakt gebruik van een social media platform. Daarnaast zijn er ook steeds meer bedrijven die zich laten zien op social media. Grote kans dat dus ook jouw doelgroep actief is op social media. Social advertising is daarom de perfecte manier om je doelgroep te bereiken. De target-mogelijkheden op interesses, demografie, locatie en nog veel meer maakt het daarom een enorm interessant kanaal.

Start nu met social advertising

Wij zijn klaar om een vette social ads strategie voor je op te zetten, jij ook?

    Voordelen van Social advertising

    Groot bereik

    Zeer specifieke targeting

    Verschillende momenten van zichtbaarheid in de customer journey

    Wat is social advertising?

    Social advertising is simpelweg het adverteren op verschillende social media kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Deze kanalen hebben de mogelijkheid om zeer specifiek een bepaalde doelgroep te targeten dankzij de grote hoeveelheid aan data. Het is belangrijk om een pakkende advertentie te creëren welke het algoritme van de social kanalen laat zien aan mensen die hoogstwaarschijnlijk belang hebben bij de diensten of producten die jij aanbiedt.

    Social advertising kan interessant zijn voor verschillende doelstelling zoals merkbekendheid, websiteverkeer, lead generatie of sales. Voor iedere doelstelling kan een passend kanaal worden geselecteerd.

    wat-is-social-advertising

    Wil je een gesprek met één van onze Social advertising experts?

    Social advertising gesprek aanvragen

    experts-social-advertising-seeders
    icon-facebook

    Facebook Advertising

    Facebook adverteren is geschikt voor zowel B2C en B2B. Het platform heeft nog steeds ontzettend veel actieve gebruikers en blijft daarom enorm interessant. Wat bij facebook adverteren ook enorm interessant is, is het samenstellen van de doelgroep die past bij jouw bedrijf. De targeting mogelijkheden zijn uitgebreid en zeer specifiek, waardoor er vaak een mooie specifieke grote doelgroep bereikt kan worden.

    icon-instagram

    Instagram Advertising

    Instagram is het perfecte kanaal om een relatief jongere doelgroep te bereiken. De mogelijkheid biedt zich hier aan, net als bij Facebook, om heel specifiek te targetten op verschillende interesses of kenmerken. Instagram is een visueel kanaal, waar dus ook als adverteerder goed gebruik kan worden gemaakt van visuele content. Doordat Instagram volledig gefocused is op visuele content, kun je als adverteerder enorm creatief adverteren.

    icon-linkedin

    Linkedin Advertising

    LinkedIn, het zakelijke platform wereldwijd. Het vergt dan ook een andere manier van adverteren in vergelijking met andere platformen. Linkedin is geschikt voor B2B leads en vacature advertenties. Via Linkedin kan er specifiek op bedrijf, bedrijfstak en functie getarget worden. Het is belangrijk om op LinkedIn bruikbare content aan te bieden. Het platform wordt door gebruikers namelijk gezien als een zeer betrouwbare bron van informatie. Het is dan ook een platform om hoogwaardige leads binnen te halen.

    Retargeting op social media

    Er is maar een klein gedeelte van de bezoekers die een bestelling plaatst, offerte aanvraagt of contact opneemt. Dat betekent dat het grootste gedeelte van de website bezoekers de site weer heeft verlaten zonder een conversie uit te voeren die jij graag wilt zien. Een krachtige manier om deze website bezoekers alsnog een conversie te laten uitvoeren is het retargeten via social media. Door een stukje code op de website te plaatsen, kan er een remarketing campagne opgezet worden die ervoor moet zorgen de bezoeker weer terug te laten keren naar jouw website. Retargeting kan zowel via Facebook, Instagram en Linkedin.

    Strategie

    Tijdens een customer journey sessie gaan we een campagne plan opstellen en diverse momenten bepalen waarop de doelgroep middels advertising benaderd moet gaan worden op welke manier én via welke kanalen. Tijdens deze sessie bepalen we ook middels welke boodschap we de targetgroup gaan benaderen in de verschillende fases van de customer journey.