SEO Kennisbank
De online kennisbank biedt waardevolle kennis over SEO-gerelateerde begrippen. Het biedt leidraad om kennis gestructureerd en eenvoudig op te doen. Om samen te groeien met onze klanten is het van belang dat zij op de hoogte zijn van SEO-gerelateerde termen die hun eerste instantie niet bekend of onduidelijk zijn.
De visie van Seeders luidt als volgt: samengroeien met onze klanten. Europa’s grootste SEO partij worden door transparantie, flexibiliteit en wendbaarheid.
Domein Autoriteit
De Domein Autoriteit, afgekort DA, is een kwaliteitsscore die inzicht geeft in de autoriteit van je website. Een hoge DA-score gaat vaak gepaard met hogere rankings in Google.
Anchor text
Een anchor text is het stukje tekst waar een hyperlink achter geplakt staat. Men zet anchor texten binnen linkbuilding voornamelijk in op woorden waar men maandelijks opzoekt.
Backlink
Een backlink is een verwijzende link van een externe website naar je eigen website. Relevante backlinks zorgen ervoor dat je hoger gaat scoren in autoriteit. Hierdoor behaal je betere rankings in Google.
No follow link
Een no follow link is een link met een speciale tag eraan vastgekoppeld. Met de no follow tag geef je de robots van Google aan de link niet te volgen en geen SEO-waarde over te dragen.
Do follow link
Een (back)link die door de robots van Google gevolgd worden. Een backlink met een do-follow tag draagt waarde over aan de pagina waarnaar gelinkt wordt.
Interne link
Een interne link is een verwijzing van de ene pagina naar de andere pagina binnen de website. Met een interne link zorg je voor een betere gebruikerservaring en draag je waarde over naar andere pagina’s binnen de website.
Trust Flow
De Trust Flow is een kwaliteitsscore en geeft inzicht in de betrouwbaarheid van het domein. Elk domein is verbonden aan een zogenoemde seed-website.
Heading tags
Heading tags ofwel de koppen op de pagina moet de lezer structuur en overzicht bieden. Dit bevordert gebruiksgemak. Gebruiksgemak is een zeer belangrijke factor binnen SEO.
Zoekwoorden onderzoek
Het analyseren van de meeste relevante keywords voor je onderneming is zeer belangrijk en biedt fundament voor goede rankings en converterende bezoekers!
Zoekwoorddichtheid
Vindbaar worden in Google houdt in het juist verwerken van zoekwoorden in teksten. Dit is het fundament van een gedegen SEO-strategie.
Duplicate content
Duplicate content kan uitmonden in interne of externe dubbele inhoud. Simpelweg houdt dit in dat de content van je website niet identiek is.
Sitemap
Een overzicht van alle pagina’s van je website vind je hiërarchisch terug in een sitemap. In dit artikel leggen we je uit wat het is, waar het goed voor is en hoe je het implementeert.
Long tail zoekwoorden
Het inzetten op de juiste zoekwoorden is voor iedere website een behoorlijke karwei. De mix van juiste zoekwoorden is daarbij essentieel.
Laadsnelheid
Sinds de afgelopen jaren is de laadsnelheid van een webpagina een steeds grotere rol gaan spelen binnen technische SEO. Door toedoen van de Google Core update is het belangrijker dan ooit dat websites snel laden en gebruiksvriendelijk zijn.
301-redirect
Het instellen van een 301-redirect is belangrijk voor SEO. We geven graag input voor jouw SEO-strategie hoe redirects op juiste wijze door te voeren.
SEO migratie
Een SEO migratie staat dan al gauw op de planning. Echter, kan er al snel wat misgaan bij het uitvoeren van een website migratie.
Graag in contact komen?
Heb je een vraag over SEO voor jouw bedrijf of wil je graag in contact komen? We horen het graag!