Succescase: Persberichtenstrategie voor Van Beek Lederwaren

Naast dat free publicity goed is voor naamsbekendheid, is het van grote invloed op de posities in Google.

Interessante content genereren door middel van onderzoek
Het wordt steeds moeilijker om content te schrijven dat interessant is voor nieuwswebsites en blogs. Zeker als het gaat om een website met een hoge autoriteitswaarde (denk hierbij aan bijvoorbeeld nu.nl of rtlnieuws.nl) is dit erg lastig. Seeders heeft daarom een strategie bedacht waarbij  door middel van onderzoek onder klanten interessante nieuwsberichten worden ontwikkelt.

Succes met Van Beek Lederwaren.
Voor van Beek Lederwaren vroegen wij klanten hoe vaak zij hun bagage kwijtraakten onderweg naar hun vakantiebestemming en hoeveel zij bereid waren om te betalen voor een plastic tasje in de supermarkt. Uit deze branche gerelateerde vragen rolden vervolgens een aantal interessante nieuwsberichten, zoals: “Nederlander best bereid om te betalen voor plastic tasje” en “Nederland raakt nog steeds bagage vaak kwijt.’’ Seeders beschikt over een database met duizenden journalisten, waardoor wij nieuwsberichten voor elke gewenste branche kunnen verspreiden.

De resultaten van het persbericht
Voor Van Beek Lederwaren hebben we het persbericht ook onder branche gelieerde media verspreid. Met één van deze persberichten wisten we de Telegraaf te halen en het persbericht werd ook op 12 andere nieuws websites en branche gerelateerde blogs geplaatst. Ook Radio538 en een lokaal Radio station nam contact op naar aanleiding van het persbericht. Klik hier voor het radiofragment op Radio538.

Deze persberichten hebben er mede voor gezorgd dat Van Beek Lederwaren meer autoriteit in Google heeft gekregen.