Linkbuilding strategie

Heb je een eigen website? Dan wil je hiermee natuurlijk zo hoog mogelijk scoren in de resultaten van Google en andere zoekmachines. Hiervoor is het belangrijk om aandacht te besteden aan linkbuilding. Linkbuilding speelt namelijk een belangrijke rol in jouw vindbaarheid. Wil je een begin maken met linkbuilding? Dan is het verstandig om allereerst een linkbuilding strategie uit te werken. Seeders kan jou helpen bij het uitwerken van zo’n strategie.

Linkbuilding uitbesteden

ADVIES OP MAAT

Elke uitdaging vereist een unieke strategie, wij horen graag die van jou!

Waarom een linkbuilding strategie?

De voornaamste reden om bij linkbuilding te werken volgens een strategie is dat het je gewoonweg veel meer resultaat oplevert. Helaas zijn er nog genoeg website-eigenaren die geen strategie gebruiken wanneer zij beginnen met linkbuilding. Zij schrijven lukraak sites aan met het verzoek tot linkruil. De kans dat een site toehapt is echter niet groot wanneer je deze aanpak hanteert. Er wordt vaak gedacht dat het goed is om zoveel mogelijk links naar een website te verkrijgen. Bij linkbuilding gaat het tegenwoordig echter niet meer om de kwantiteit, maar om de kwaliteit van de links. Je hebt er dus veel meer aan om een link naar jouw website op een site te plaatsen die door een zoekmachine als autoriteit wordt bestempeld. Dit heeft namelijk veel meer effect op jouw positie in een zoekmachine dan links van nietszeggende websites.

We starten met een uitgebreide linkprofielanalyse

Heb je geen kennis van of ervaring met linkbuilding? Dan helpt Seeders jou graag bij het opstellen van een linkbuilding strategie. Wij zorgen voor een perfect linkprofiel, waardoor jouw site altijd goed scoort in de resultaten van Google en andere zoekmachines. Wij starten doorgaans met een uitgebreide linkprofiel analyse om een 360 graden view van het huidige linkprofiel te creëren. Hierbij kijken wij naar de volgende zaken:

  • Anchor text distributie;
  • Ontwikkeling in referring domains;
  • Kwaliteit van huidige backlinks;
  • Deeplinks v.s. homepage links;
  • CTLD distributie (aantal .nl v.s .com links);
  • Do follow v.s. no follow links;
  • Concurrentie analyse
  • Spamscore & toxic backlinks

Al deze onderdelen dienen allemaal in evenwicht te zijn om een goed startpunt te realiseren. Indien uit de analyse blijkt dat één van de bovenstaande zaken niet in orde is dan krijgt dat de hoofd prioriteit.

Professionele linkbuilding strategie

Op basis van deze analyse gaan we vervolgens aan de slag met het opstellen van een strategie. Hierin beantwoorden we de volgende vragen:

  • Welke typen linkbuilding gaan we uitvoeren om het linkprofiel te versterken?
  • Op welke keywords zal de focus liggen in de uitvoer van de linkbuilding activiteiten?
  • Hoe gaan we de anchortekst-verdeling vormgeven, focus op branded, commerciële of semi-commerciële anchortekst?
  • Via welke haakjes gaan we werken aan relevantie en waar gaan we de backlinks plaatsen.

We werken aan een verdeling die voor de zoekmachines zo natuurlijk mogelijk is. Doordat wij deze aanpak hanteren, scoort jouw website beter in de resultaten van zoekmachines.

seo-linkbuilding-seeders
werkt-linkbuilding-in-2019

Up-to-date houden van je linkprofiel

Een linkbuilding strategie vormt de basis voor linkbuilding. Ben je inmiddels begonnen met het uitvoeren van deze strategie? Of heb je hem reeds uitgevoerd? Denk dan niet dat je verder niets meer hoeft te doen. Het is namelijk ook zaak om jouw linkbuilding strategie up-to-date te houden. Seeders kan jou helpen bij het actueel houden van linkbuilding. Wij zorgen ervoor dat er geregeld nieuwe links geplaatst worden, waardoor jouw site zijn positie behoudt binnen Google en andere zoekmachines.

Wil je een gesprek met één van onze linkbuilding consultanten?

Linkbuilding gesprek aanvragen

linkbuilding-experts-seeders

De ‘Seeders’ linkbuilding piramide

Voor het bouwen van een sterk en natuurlijk linkprofiel houden wij doorgaans de volgende piramide aan. Waarbij we in de top de meest sterke kwalitatieve links bouwt. Dit zijn echter ook direct de moeilijkste links om te bouwen dus het is niet realistisch om deze als hoofdmoot van je linkprofiel te beschouwen. Hoe verder naar onder hoe makkelijker de links te realiseren zijn. Ook geven de onderste strategieën meer ruimte om bijvoorbeeld met commercieële anchor teksten te werken, dit is bij PR links bijvoorbeeld bijna onmogelijk.

Wil je een gesprek met één van onze linkbuilding consultanten?

Linkbuilding gesprek aanvragen

linkbuilding-experts-seeders