Vaktermen binnen SEA

Cost per Click (CPC):

CPC staat voor de kosten van een klikkende bezoeker. De term wordt veel gebruikt in zoekmachine marketing (SEM) en andere vormen van online marketing. Bij CPC betaalt de adverteerder voor elke bezoeker die doorklikt naar zijn website. Dit wordt vooral gebruikt bij media om in korte tijd relatief veel verkeer naar een website te leiden, zoals Google Ads.

Click Through Rate (CTR):

Een verhoudingscijfer dat aangeeft hoe vaak mensen op uw advertentie klikken, nadat ze deze hebben bekeken. Aan de hand de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden en advertenties presteren.

Return On Advertising Spend (ROAS):

Dit is de omzet gedeeld door de kosten”. Dit ratio cijfer kan gebruikt worden om budgetten te sturen en helder te krijgen wanneer de advertentie daadwerkelijk uit kan. Bijvoorbeeld: Wanneer je 10 euro spendeert en daar 100 euro op moet verdienen om voldoende winst te maken, dan zul je een ROAS van 10 hanteren. Immers. 100/10 = 10

Vertoningspercentage:

Het vertoningspercentage is het percentage vertoningen dat uw advertenties hebben ontvangen, afgezet tegen het totale aantal vertoningen dat uw advertenties kunnen ontvangen.

Formule vertoningspercentage: vertoningen/ totaal aantal geschikte vertoningen

Klik Aandeel:

Het klik aandeel is het geschatte aandeel van alle haalbare klikken dat u heeft ontvangen. Deze statistiek is alleen beschikbaar voor campagnes in het zoeknetwerk en Shopping-campagnes. Aan de hand van het klik aandeel kunt u gebieden identificeren waar u mogelijk nog meer klikken kunt genereren. En nog belangrijker: zien hoeveel klikken u ontvangt ten opzichte van concurrerende advertenties.

Als u bijvoorbeeld 60 klikken heeft ontvangen en uw klik aandeel 60% is, had u naar schatting nog eens 40 klikken kunnen ontvangen als u meer extensies, hogere biedingen of een hoger budget had, of als u in uw Shopping-campagnes meer producten had getoond voor zoekopdrachten.

Bouncepercentage:

Een bounce is een sessie waarbij slechts één pagina van uw site wordt geladen. In Analytics wordt een bounce specifiek berekend als een sessie waarin slechts één verzoek aan de Analytics-server wordt geactiveerd, zoals wanneer een gebruiker één pagina op uw website opent en vervolgens de website verlaat zonder voor die sessie enig ander verzoek aan de Analytics-server te activeren.

Dynamic Search Ad (DSA):

Dynamische zoekadvertenties (DSA) is de eenvoudigste manier om klanten te vinden die via Google op zoek zijn naar precies die producten die u aanbiedt. Dynamische zoekadvertenties zijn ideaal voor adverteerders met een goed ontwikkelde website of een grote voorraad, omdat de advertenties gebruikmaken van de content van uw website om uw advertenties te targeten en zodoende de gaten opvullen in uw op zoekwoorden gebaseerde campagnes.

VRAGEN OF OPMERKINGEN?
NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP

Contact opnemen

ecommerce-growth-hacking-experts-seeders