Anne Wind – Online Marketeer

Data is alles.

Het fascinerendste binnen mijn vak vind ik data, immers, data is alles. Zoals ik  het zie is data het DNA van de wereld. Ik krijg er dan ook erg veel energie van om de data van onze klanten te analyseren en om basis daarvan keuzes te maken. Ook brainstormen met collega’s om nieuwe manieren te vinden om data te verzamelen en strategieën te bepalen is voor mij ontzettend intrigerend. Samen de puzzel oplossen en aan de juiste knoppen draaien om het juiste resultaat te bewerkstelligen is waarvoor ik mijn bed uit kom!

Artificial Intelligence en Communicatie wetenschap

Naast mijn werk ben ik nog bezig met een master Communication Sciene aan de Universiteit Twente in Enschede. Binnen de master heb ik mij gespecialiseerd in digital marketing, datascience en disruptive innovations. Zo werd ik al uitgenodigd door een marketing conferentie in Venetië om te vertellen over het nut en het waarom van het ethisch vermarkten van artificial intelligence. Ik zou dan naast mijn werk ook wetenschappelijk onderzoek willen blijven doen en met mijn neus op nieuwe ontwikkelingen willen blijven zitten.

Anne