Succescase: Facebook als medium voor het branden van jouw bedrijf

Facebook is erg interessant om in te zetten voor het branden van je organisatie. Je kunt met Facebook namelijk heel mooi gerichte doelgroepen selecteren, omdat Facebook erg veel gebruikersinformatie heeft. Wil je bijvoorbeeld een accessoire van een iPhone 7 verkopen, dan kun je de doelgroep “gebruikers met een iPhone 7” targetten, waardoor je zeker weet dat je de juiste doelgroep bereikt. Dit zorgt ervoor dat het verkeer dat via de campagne naar je website komt heel waardevol is. Facebook is verder ook erg interessant vanwege de lage kosten van adverteren. Kies je voor een campagne met een redelijk brede doelgroep, dan kun je vaak al voor € 0,20 cent per klik adverteren. Dit is in vergelijking met vergelijkbare platvormen erg goedkoop. En dat niet alleen, je hebt een enorm groot bereik doordat de advertentie zichtbaar is bij veel gebruikers op de Facebook tijdlijn. Branding is nog nooit zo voordelig geweest!

Branding campagnes voor Xando
Voor Xando hebben wij in 2016 meerdere  branding campagnes gehouden op Facebook. Vooral de carousel advertenties doen het vaak goed. Dit zijn campagnes met vijf verschillende banners waar je eenvoudig op kunt klikken. Voordeel van deze carousel advertenties is dat je hier verschillende url’s onder kunt plaatsen, zodat je in een advertentie meerdere producten of diensten aan kunt prijzen en bezoekers vervolgens op de juiste landingpage laat uitkomen. Hieronder zie je een voorbeeld van één van de branding campagnes die wij voor Xando gedaan hebben.

Deze campagne heeft uiteindelijk een bereik gehad van ruim 25.000 personen dat betekent dat 30.000 mensen deze advertentie in hun tijdlijn gehad hebben. De campagne leverde verder ruim 450 bezoekers op voor in totaal € 120 euro klikbudget.

Leadgeneratie door middel van Facebook advertising
Ook 2017 belooft op het gebied van Facebook weer een interessant jaar te worden. Sinds kort kun je namelijk op Facebook ook advertenties maken met een contactformulier. De uitgebreide mogelijkheden om een doelgroep te selecteren in combinatie met deze advertenties met contactformulier maken dat Facebook ook erg geschikt wordt voor leadgeneratie voor B2B bedrijven. In 2017 hebben we meerdere van dit soort projecten gepland staan.