Digital PR is hot en happening

Deze maand zorgde Google’s eigen webmaster trends analist voor een kleine aardverschuiving in SEO land. John Mu noemde namelijk de inzet van digital PR soms zelfs belangrijker dan technische SEO. Dat kunnen wij bij Seeders alleen maar beamen.

Seeders en PR
Al in 2015 is Seeders begonnen met creëren van online nieuwswaarde door middel van digital PR. Eén van onze eerste successen was een artikel voor Van Beek Lederwaren. Aan de hand van data van een opgezette survey konden wij concluderen dat 14% van de Nederlanders een of meerdere keren zijn of haar bagage is verloren.  Het artikel staat zelfs vijf jaar na dato nog steeds live. Ook creëren wij zelf regelmatig nieuwswaarde aan de hand van data. Bijvoorbeeld met het persbericht over de online zichtbaarheid van Ajax.

Hoe digital PR werkt
Digital PR helpt bij het verbeteren van je autoriteit en trust factor en zorgt daarmee gelijk ook voor een betere zichtbaarheid in de organische zoekresultaten. Afgelopen jaren hebben we bij Seeders onze digital PR strategieën steeds verder uitgebouwd en hier zelfs een eigen team op ingericht.

De kracht van digital PR zit hem met name in de data waarmee je nieuwswaarde creëert. Data als het nieuwe goud geldt daarom zeker binnen PR. We werken daarom steeds vaker met externe data analisten en databases om daarmee nieuwswaarde te genereren. Persoonlijk vinden wij digital PR het tofste deel van SEO, de spanning van het mogelijk viral gaan van je persbericht geeft een enorme kick.

De links die je via digital PR genereert zijn naar dan ook het meest waardevol omdat ze 100% op een natuurlijk manier tot stand komen en dat is precies hoe Google het zelf ook graag ziet.

Ook buiten de online grens

Ondanks de term digitaal PR, betekent dat niet dat je vaak niet alleen digitale vermeldingen krijgt maar ook op radiostations genoemd wordt. Zo zijn we de afgelopen jaren tientallen keren in de uitzendingen van Radio 538, BNR en andere radiostations geweest. Toevallig kreeg afgelopen week nog één van onze persberichten voor de klant Zoofy vermeldingen op Radio 538 en Radio 1. De fragmenten luister je hier en hier het fragment terug.

Auteur

Wesley Vulkerss

Wesley is werkzaam als copywriter en Digital PR-medewerker. Hij is verantwoordelijk voor het schrijven van verschillende blogs, persberichten en landingspagina’s voor de key accounts van Seeders.

Bekijk LinkedIn profiel