Onderzoek : de meest populaire Instagram hotspots van Nederland

Elke dag worden er honderdduizenden foto’s per dag geplaatst op Instagram, alleen al vanuit Nederland. Maar welke plekken in Nederland zijn het meest populair? Hier deden wij onderzoek naar! Het antwoord: het Rijksmuseum, de Efteling en de Amsterdamse grachten worden het meest geplaatst op Instagram.

De hashtag Rijksmuseum werd al ruim 478.000 keer gebruikt en de plaats tag ruim 621.000 keer. Na het Rijksmuseum is de Efteling het populairste uitje om te delen in de Instagram Feed. Het pretpark in het Brabantse Kaatsheuvel werd met #efteling meer dan 622.000 keer genoemd. De plaatstag wordt met 247.000 plaatsingen een stuk minder gebruikt. De top-drie wordt gecompleteerd door de Amsterdamse grachten.

Amsterdam
Naast het Rijksmuseum zijn er meer plekken in Amsterdam populair op het fotoplatform. De Amsterdamse grachten en het Vondelpark zijn van de Amsterdamse plekken na het Rijksmuseum het meest geplaatst. De grachten werden al bijna 800.000 keer gepost op Instagram. Het Vondelpark bijna 700.000 keer. Red Light District – De Wallen – staat op de vierde plaats als het gaat om de Amsterdamse highlights. Op de vijfde plek staat De Dam.

Rotterdam
Ook Rotterdam is goed vertegenwoordigd in de Nederlandse lijst. De Markthal is de meest geplaatste highlight van Rotterdam op Instagram. De Erasmusbrug staat op de tweede plek. De Rotterdamse Kuip staat op de derde plaats als het gaat om Rotterdamse Instagramhotspots. 209.000 keer werd het stadion van Feyenoord geplaatst op het populaire fotoplatform. De Kuip moet qua stadions in Nederland alleen de Johan Cruijff ArenA voor zich dulden. In de lijst van heel Nederland staat de Kuip negentiende.

 

 

 

 

 

 

 

 

Waddeneilanden
Texel is op Instagram veruit het meest populaire Waddeneiland van ons land. Terschelling volgt Texel op ruime afstand. Ameland, Vlieland en Schiermonnikoog maken het rijtje Waddeneilanden af. Texel werd op Instagram ruim 864.000 keer vastgelegd. Ter vergelijking: Schiermonnikoog is met 192.000 een stuk minder populair onder de Instagrammers.

 

Auteur

Rutger Oosting

Rutger is werkzaam als Digital PR-medewerker. Met zijn journalistieke achtergrond is hij verantwoordelijk voor het schrijven van verschillende persberichten en landingspagina’s voor de key accounts van Seeders.