Seeders blog

Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing en lees wat ons bezig houdt.

s103

Nederland derde plaats Songfestival op basis van aantal streams, Italië favoriet

Italië is op basis van het aantal afgespeelde streams de grote favoriet voor het winnen van het Eurovisie Songfestival deze week. Het nummer Brividi van Mahmood & Blanco werd op Spotify het meest beluisterd van alle inzendingen, blijkt uit onderzoek van Seeders: ruim 80 miljoen keer. Een groot verschil met nummer twee Zweden, die rond de 17 miljoen keer is [...]

Heading autoriteit kwalitatieve links organisch verkeer

6 linkbuilding tips in 2022 die écht helpen

In dit artikel behandelen we 6 linkbuildingtips die ervoor zorgen dat jij goede, natuurlijke en kwalitatieve backlinks verkrijgt. Alle tips dragen bij aan een beter SEO-resultaat! Bij elke tip geven we de moeilijkheid en het rendement van de linkbuildingtip aan. Na het lezen van deze blog kan je direct aan de slag met een van de tips. 1. Start met [...]

Linkbuilding 2022

Linkbuilding in 2022

Wat is linkbuilding anno 2022? Hoe is het tegenwoordig nog relevant? En wat zijn tegenwoordig de beste linkbuild strategieën? In een online wereld waarin alles continu in verandering is, zijn dit belangrijke vragen om bij stil te staan. Om antwoord te krijgen op deze, en nog vele andere vragen rondom linkbuilding, gingen wij in gesprek met onze eigen experts bij [...]

257546685_321333946089732_6448923456693553558_n

Will Smith passeert 60 miljoen volgers na uitdelen klap op Oscaruitreiking

Zwolle, 28 maart 2022 – Heel Nederland praat online over de opzienbarende rol van Will Smith tijdens de Oscaruitreikingen. Na een grap over zijn vrouw Jada Pinkett Smith betrad Smith het podium en gaf hij Chris Rock een klap in het gezicht. Ondanks zijn gedrag zag de mega-populaire acteur zijn volgers aantallen op Instagram stijgen met 245.693 mensen. Hiermee passeerde [...]

272273001_508987250550701_4384001704096988506_n

Onderzoek: zoveel nieuwe social media-volgers kreeg ‘De Mol’

Fresia de grootste stijger Zwolle, 8 maart 2022 – Meedoen aan Wie is de Mol? is tegenwoordig meer dan alleen deelnemen aan een televisieprogramma. Online zijn de kandidaten en de mol namelijk populairder dan ooit, zo blijkt uit onderzoek van Seeders. 3,25 miljoen mensen zagen zaterdag hoe Everon Jackson Hooi onthulde dat hij de mol is geweest in het elfde [...]

Olympische spelen

Nederlandse medaillewinnaars stijgen ook online tot recordhoogte

Beijing, 22 februari 2022 – De Nederlandse Olympiërs zijn niet alleen succesvol in Beijing. Ook online zijn de sporters ongekend populair, blijkt uit onderzoek van Seeders. Zo kregen gouden medaillewinnaars Irene Schouten (langebaanschaatsen) en Suzanne Schulting (shorttrack) er binnen een dag duizenden volgers bij. Schaatsen Op zaterdag 5 februari, de dag dat Schouten goud won op de drie kilometer, kwamen [...]

wie-is-seeders

Seeders & Ecommerce Managers slaan handen ineen

Online marketing agency nu ook actief in Spanje en Frankrijk Online marketing agency Seeders breidt opnieuw fors uit; ditmaal met twee nieuwe internationale vestigingen in Spanje en Frankrijk. Het bedrijf slaat de handen ineen met het Spaanse bedrijf Ecommerce Managers. Seeders, gespecialiseerd in SEO, SEA en linkbuilding, neemt een meerderheidsbelang in Ecommerce Managers. “Wij zien grote mogelijkheden in Zuid-Europa en [...]

Seeders successen

Recap | Dit waren de Seeders successen in 2021

2021 kwam en ging. Hoog tijd dus om terug te blikken op alle successen die we het afgelopen jaar behaald hebben. Ondanks de onzekere situatie waar we met zijn allen in zitten, hebben we mooie resultaten behaald. En daar zijn we heel trots op! We nemen je mee in de successen die we het afgelopen jaar organisatiebreed gerealiseerd hebben, blikken [...]

Max Verstappen

Explosieve stijging online populariteit Max Verstappen

Verstappen wint niet alleen de wereldtitel, maar ook in online populariteit van Lewis Hamilton. Na de overwinning van Max Verstappen in Abu Dhabi steeg hij wereldwijd abrupt in online populariteit. Het zoekvolume naar Max Verstappen kende op 12 december om 15:00 uur een ongekende piek, blijkt uit onderzoek van Seeders. Nog nooit eerder werd er zo vaak naar Max Verstappen [...]

Naamloos-1_Tekengebied 1

De impact van de Google E-A-T voor jouw bedrijf

De zomer van 2021 stond in het teken van Google updates. Dit heeft voor veel bedrijven invloed gehad op de zoekposities op de resultatenpagina van Google. In een eerder geschreven artikel deden wij verhaal over deze updates. Buiten deze update om blijft het belangrijk om je website beter te maken. Een richtlijn van Google die daarop inspeelt is de E-A-T. [...]

wordpress banner

Seeders slaat vleugels uit naar Polen en Denemarken

Online marketing agency blijft grenzen verleggen Online marketing agency Seeders breidt opnieuw uit. Ditmaal met twee nieuwe internationale vestigingen in Polen en Denemarken. Het bedrijf, dat gespecialiseerd is in SEO, SEA en linkbuilding, ziet grote mogelijkheden in beide landen. Het van origine Zwolse bedrijf opende eerder al vestigingen in Amsterdam, België en Duitsland. Vliegende start De nieuwe vestigingen komen niet [...]

digital-pr-is-hot-en-happening

Digital PR is hot en happening

Deze maand zorgde Google’s eigen webmaster trends analist voor een kleine aardverschuiving in SEO land. John Mu noemde namelijk de inzet van digital PR soms zelfs belangrijker dan technische SEO. Dat kunnen wij bij Seeders alleen maar beamen. Seeders en PR Al in 2015 is Seeders begonnen met creëren van online nieuwswaarde door middel van digital PR. Eén van onze [...]

linkbuilding-in-2021-digital-pr-en-relevantie

Linkbuilding in 2021: Digital PR & relevantie

Een overzicht van jaarlijkse trends dreigt al snel een copy paste van 2020 te worden. Wij houden het liever bij actuele feiten. Google kwam afgelopen maand drie keer naar buiten met interessante statements omtrent linkbuilding. Deze statements geven een interessant inzicht in de visie van Google op linkbuilding in 2021. 1. John Mueller prijs digital PR In januari zorgde John [...]

2021

Zomer 2021: een tijd vol Google updates Gevolgen & oplossingen

De zomer van 2021 is een roerige tijd wat betreft updates. Google is constant bezig om haar gebruiksvriendelijkheid te verbeteren en het algoritme te perfectioneren. En deze zomer is daar hard aan gewerkt. Er zijn maar liefst zes updates uitgerold, waarvan twee core updates. Deze uitrol kan invloed hebben op de prestaties van jouw website in de rankings. Belangrijk is [...]

holzregale

Zoekmachineoptimalisatie in Duitsland voor QuickRack

Onze klant QuickRack B.V. heeft al geregeld aanvragen voor hun houten stellingen uit Duitsland via hun Duitse website QuickRack.de, maar tot dusver is er nog slechts beperkte aandacht besteed aan het bereiken van deze grote markt via zoekmachines. De meeste aanvragen komen nu dan ook via Google Ads, terwijl traffic uit Google organisch veel duurzamer is. In overleg met de [...]

Reachers-seeders

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

De bedrijven Seeders en Made by Mouses bundelen hun krachten en starten samen Reachers, een agency dat bedrijven helpt om internationaal succesvol te worden op Amazon. Door een groeiende vraag vanuit de markt en de weinige specialistische bureaus op het gebied van de Amazon-marketplace zien Dennis Akkerman van Seeders en Daniel Hukkelhoven van Made by Mouses een gat in markt. [...]

internationale-seo

Internationale SEO: beste structuur & domeinextensie?

We zijn gestart met een onderzoek. We keken voor twintig zeer competitieve zoekwoorden naar welke TLD’s (top level domains) in de top-10 zoekresultaten het vaakst voorkwamen. Zie hieronder de zoekwoorden die we voor het onderzoek gebruikten. Het is een uitdagend vraagstuk: je bent klaar voor de volgende stap en internationaal gaan is 'the next logic step'. Kies je in Duitsland bijvoorbeeld voor .de [...]

afbeelding-rankings

Google gaat je rankings (deels) bepalen aan de hand van bezoekerservaring

Op 28 mei maakte Google bekend dat het vanaf 2021 rankings in zoekmachines deels gaat bepalen aan de hand van on site bezoekersgedrag. Hoe moet je hiermee omgaan en wat kun je doen om dit te verbeteren? In het verleden heeft Google al vaker signalen meegenomen op basis van bezoekersgedrag. Denk hierbij onder ander aan paginasnelheid en mobielvriendelijkheid. De laatste [...]

Zo betreed je de Duitse markt als Nederlandse ondernemer

Zo betreed je de Duitse markt als Nederlandse ondernemer

In 2021 openen we onze nieuwe vestiging in Düsseldorf, Duitsland. We zijn namelijk een joint venture aangegaan met Kadelo. Hierdoor krijgen we beschikking over een team Duitse online marketing specialisten. Want hoe betreed je nou de Duitse markt als Nederlandse ondernemer? In dit artikel laten wij Constantin Lücke, managing director van Seeders GMBH, aan het woord over de verschillen én [...]

hoe-bepaal-je-kwaliteit-van-een-link

Hoe bepaal je de kwaliteit van een link?

Hoe bepaal je de kwaliteit van je inkomende links? Allereerst een korte geschiedenisles. In het verleden was het simpel: Google gaf elke website een cijfer, de zogenaamde pagerank. Een schaal van één tot tien die weergaf hoe sterk jouw domein is voor de zoekmachines. Als je wilde weten hoe sterk jouw domein voor de zoekmachines was hoefde je alleen maar [...]

Hoe kom je op positie 1 in Google - Seeders

Linkbuilding in 2020

Nee, niet wegklikken! Dit is geen copy paste verhaal uit 2019. In dit artikel kijken we echt met een vooruitziende blik naar 2020. 2019 was een bewogen jaar met veel Google updates. 2020 kan in potentie een spannend jaar worden voor alles in Nederland wat zich met linkbuilding bezighoudt. En wel om de volgende reden: De nieuwe Nofollow regels van [...]

blog-amazon-masterclass-succesvol-verkopen

Amazon Masterclass Succesvol Verkopen

Waar we een tijdje terug nog bij onze partner Adchieve waren, mochten we afgelopen donderdag 11 juli alweer een bezoek aan Guapa brengen. Guapa nodigde ons en anderen uit voor een masterclass in succesvol verkopen op Amazon. De arm van Amazon reikt immers steeds verder en na een succesvolle lancering van amazon.de, is ook ons land ook aan de beurt. [...]

ADchieve Summerschool: Key Takeaways

Donderdag 4 juli brachten we met een kleine Seeders delegatie een bezoek aan ADchieve in Den Bosch. Hét toonaangevende bedrijf op het gebied van Google Ads automatisering gaf daar een college over het automatiseren binnen e-Commerce voor de nabije toekomst. Seeders, als partner van ADchieve, is er uiteraard graag bij als het aankomt op vernieuwing en bovenal, automatisering van Google [...]

welkomstruimte-amazon

Seeders bezoekt Amazon Rheinberg in Duitsland

Op donderdag 9 mei heeft Seeders samen met E-commerce toppers Wehkamp, Bol, CameraNu, Travelbags, Veneta en KoopjeDeal, een bezoek gebracht aan Amazon in Duitsland. Dit bezoek, georganiseerd door Topcentrum e-commerce, gaf ons een blik op de grootmacht die al voet heeft gezet op Nederlandse bodem en grote stappen aan het maken is om Nederland ook te veroveren. We kennen allemaal [...]

ajax-nog-nooit-zo-populair-thumb

Ajax online nog nóóit eerder zo populair

Succesvolle Champions League campagne lijdt tot explosieve toename zoekopdrachten Door de ongekende zegetocht van Ajax in de Champions League is de Amsterdamse club wereldwijd populairder dan ooit. Uit onderzoek van marketingbureau Seeders blijkt dat het zoekverkeer in Google op Ajax-gerelateerde zoekwoorden de laatste maanden explosief is gestegen. Vanuit de hele wereld zoeken steeds meer mensen informatie over Ajax. In april [...]

logo-gazellen-2017-zwart

Seeders behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en is daarmee een FD Gazelle

Leuk feitje! Wij behoren tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Seeders mag zich daarom een FD Gazelle noemen.  Bedrijven die in aanmerking komen om FD Gazelle te worden moeten minimaal drie jaar op rij een omzetgroei van 20% laten zien. Daarnaast moet het bedrijf een minimale omzet hebben van 100.000 euro per jaar. Donderdag 16 november vindt in de [...]

lijst-nederlandse-paymentproviders-om-sluiten-ga

Lijst Nederlandse Paymentproviders om uit te sluiten in Google Analytics

Waarom payment service providers uitsluiten in Google Analytics? Heb je een webshop en staan er opeens allemaal banken en payment service providers als bron bij E-Commerce in Google Analytics? Dan lijkt het voor Google dat de websites van deze banken en payment service providers de bron zijn voor de verkoop van deze specifieke bestellingen. Uiteraard klopt dit niet, maar dit [...]

Hoe kom je op positie 1 in Google - Seeders

Hoe kom je op positie 1 in Google? 10 stappen om op positie 1 in Google te komen

Verschillende onderzoeksbronnen, welke onderaan dit artikel te vinden zijn, hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de factoren die belangrijk zijn om hoog in Google te komen. De meeste onderzoeken zijn verricht onder maar liefst 1 miljoen webpagina’s! Conclusie: meer focus op gebruiksvriendelijkheid, een sterk linkprofiel blijft belangrijk Om positie 1 in Google te komen, zijn de volgende zaken essentieel: De zoekintentie [...]

img-zoekmachine-optimalisatie

Resultaten zoekmachine optimalisatie bij onze klanten

Wij kunnen wel vertellen dat we goed zijn in SEO, maar klinkende cijfers zeggen meer. Hier onder een overzicht van enkele resultaten bij websites en webshops waarvan wij de zoekmachineoptimalisatie verzorgen. Het groene getal is het aantal posities dat de webshop is gestegen op door ons gemeten woorden.

littlegreeny draagzak baby

Webshop met ECO speelgoed, kinderkleding en accessoires voor bewuste ouders

Seeders heeft een nieuwe webshop ontworpen en ontwikkeld: https://littlegreeny.nl. Little Greeny is een webshop met eco vriendelijk speelgoed, baby- en kinderkleding, kinderkamer accessoires en artikelen voor bewuste ouders (zoals draagzakken).

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN ONZE LAATSTE ONTWIKKELINGEN? MELD JE DAN NU AAN